Všechny naše služby fungují, zásilky odesíláme a v pracovní době jsme Vám k dispozici na e-mailu, telefonu i osobně na prodejně...
shop roku

Start rallye sezóny pro rok 2013 - Rallye Orlické hory 26.4.2013

28.4.2013 23:28

V sezóně 2012 jsme s naší Škodou Fabia 1.9TDI, původně s výkonem 74kW, dokázali vyhrát seriál Rallye Cup. Ke konci sezóny však již bylo více než jasné, že výkon vozu nám nestačí a to ani přesto, že jsme s ním byli na maximální hranici tohoto motoru. Rozhodli jsme se tedy vůz prodat, pořídit lepší základ a začít se stavbou nového soutěžního stroje. Sehnali jsme Škodu Fabia RS, která se s původním majitelem proháněla po tuningových srazích.

Stavbu jsme plánovali přes zimu, nicméně stále bylo moc práce a - jako je to téměř všude - netlačil čas, tak se nic nedělo. :) Až v polovině února jsme vůz odstrojili a odvezli na otryskání a vyrámování. Auto se nám vrátilo posledního března a měli jsme tedy 25 dní na kompletní přípravu, vše se intenzivně dodělávalo předposlední týden, převážně po nocích a 6 dní před závodem jsme jej vezli do Dieselpower do Prahy na úpravu a ladění motoru. Tam kluci měnili komplet intercooler s vedením, vyráběli výfuk a osazovali jiné turbo. Následně ladili výkon. I přes jejich noční šichty a maximální nasazení se vše nestihlo dost dobře a auto jsme přivezli na závod ve čtyři hodiny ráno, tedy 4 hodiny před startem závodu.

Museli jsme dodělat intercom, přidělat hasicí přístroj, klíč na kola a další výbavu, umístit rezervu, přidělat pořádně sedačky, dokončit práce na brzdách, přidělat bezpečnostní pásy, namontovat hlavici řadicí páky a dodělat další detaily v interieru - zkrátka určite bylo co dělat. Celá noc byla bez spánku.

Objevil se také další problém, v autě nefungovalo servořízení. Tuhle záležitost jsme řešili až do rána, tahali jsme nové kabely, měřili hodnoty a pokoušeli se ho všemožným způsobem zprovoznit, ale marně. U ostatních soutěžících si náš stroj vysloužil přezdívku "polotovar" :)

Pokud tedy shrnu situaci v 8 hodin, kdy se vyráželo na první rychlostní zkoušku, tak byla následující: Petr Fiala - řidič - v něm dříve ani jednou neseděl, takže přejezd před první RZ bylo veškeré jeho testování a seznámení s novým vozem. Jediná jeho cesta s autem před ostrým závodem byla z dílny na plaťák a následně z plaťáku pod servisní stan. :) Nefungovalo servo a výkon auta byl někde na 60-70% toho, kde by měl být po finálním vyladění - motor pořádně jel jen mezi 4 a 5 tisíci otáčkami.

Nicméně nevyspalí a plni odhodlání to i tak zkusit vyrazili Petr Fiala s Jirkou Fialou na trať a zajížděli časy, které jsme nikdo nečekal. Jen v druhé RZ díky absenci funkce posilovače řízení proběhlo jeden výlet lehce mimo silnici, ale s pomocí diváků, kteří je vytlačili, se jelo dál.

No a výsledek? Na celou popsanou situaci naprosto dokonalé a neuvěřitelně zasloužené 2. místo ve své třídě a 7. absolutně. Kompletní výsledky naleznete ne ewrc-results.com. Moc děkujeme, gratulujeme a za čtrnáct dní snad s dodělaným autem se těšíme na úvodním závodě seriálu Volný pohár ČR v Rally Hořovice ve složení posádky Petr Fiala, Miroslav Jakovec.

5 / 5 (1x)

Diskuze

Zpět na obsah ⇑